yonetim-danismanligi04Yöneticilik, profesyonel bir meslektir. Şirket sahibi olmak, patron olmak, yaşça büyük olmak, belli konularda tecrübeli olmak, aile şirketlerinde aile fertlerinden biri olmak, yönetici vasfı taşımanızı sağlamaz.

İyi tüccar olmak, iyi sanayici olmak, iyi pazarlamacı olmak, sizi iyi yönetici yapmaz.

Yöneticilik, belli bir bilime, mantığa, tecrübeye, vizyona dayanır. Doğuştan da olunur, sonradan da olunur.

Yöneticilik, 2’ye ayrılır: İyi yöneticilik, iyi yöneticilik…

Gördüğünüz gibi, yöneticinin kötü olma şansı yoktur! Çünkü yönetici sıfatını alan kişinin kötü olma şansı yoktur. Yönetici rolünü üstlenen kişi kötü ise, o kişiye yönetici denmez.

Buraya kadar yazılanlar, normal şartlardaki yönetici resmini çizmektedir. Ama firmaların belki de %1’i bile yöneticiye sahip değildir.

Yöneticinin taşıması gereken özellikler:
kurumsallasma10
– Zeka
– Vizyon
– Bilgi
– Tecrübe
– Karizma
– Hem sevilebilmek, hem de sayılabilmek
– Hem sevebilmek, hem de sayabilmek
– Empati yeteneği
– İnsan psikolojisinden anlamak

Modern iş hayatında, eski teknolojiye, eski düzen satış tekniklerine yer olmadığı gibi, eski düzen yöneticiliğe de yer yoktur artık.

Firmaların fark yaratmaları, rakiplerinin önüne geçmeleri için, yeni teknoloji, yenilikçi ürünler, yeni satış tekniklerinin yanında profesyonel ve modern yönetim anlayışına sahip olmaları gerekiyor.

Juno Finansal Danışmanlık olarak; siz değerli yöneticilerimizin yanında yer alarak, tüm yönetim sorunlarınızın aşılması, doğru yöneticilik teknikleri konularında yönetim koçluğu yapmaktayız.

Yönetim sorunu yaşanan firmalarda, iç huzurdan, çalışan memnuniyetinden, müşteri memnuniyetinden, modern organizasyon yapısından bahsedilemez. Dolayısıyla, ürünleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun, teknolojiniz ne kadar yeni olursa olsun başarıdan bahsedilemez.

Yönetim sorunu yaşamayan firmalarda, işler aksamadan yürür, sorunlar çıksa da kısa zamanda çözülür, organizasyon sıkıntısı olmayacağından tüm çalışanlar organize bir şekilde işini yapar, işine odaklanır, çalışan memnuniyeti ve müşteri memnuniyeti artar, dolayısıyla satışlar artar, verimlilik artar.